top of page

„Čo by sme ako múzeum robili, ak by sme zrazu prišli o budovy alebo zbierky? Skončili by sme?“ 🤔

Aj s takouto myšlienkou odchádzali účastníci a účastníčky z prvého stretnutia v rámci nášho vzdelávania.


Nové podnety pre ľudí z kultúry sú tým, čo pomáha vytvárať bohatšiu kultúrnu ponuku pre nás všetkých. Preto už štvrtýkrát spúšťame bezplatný kurz Runway | Profesionáli z kultúry. Odštartovala ho lektorka Agnieszka Wlazel, ktorá sa už 30 rokov venuje téme rozvoja publika. Počas jej workshopu zaznelo napríklad aj toto:


➡️ Zvyčajne sa zameriavame na získanie nového publika, ale veľký potenciál môže byť aj v súčasnom publiku.


➡️ Už pri plánovaní akýchkoľvek aktivít sa treba zamýšľať nad tým, či majú zmysel na danom mieste, v danom čase, aby neboli samoúčelné.


➡️ Negatívna spätná väzba je výborný zdroj podnetov pri rozvoji publika.


➡️ Z psychologického hľadiska je lepšie dať ľuďom niečo zadarmo, než za symbolickú cenu. Publikum si môže vážiť aj bezplatné veci, napríklad ak komunikujeme ich obmedzený počet.


➡️ Publikum sa chce učiť, ale nechce byť poučované.


Tešíme sa na ďalších svetových odborníkov a odborníčky, ktoré prinesú nové podnety!



Foto: Juraj Majerský

0 comments

Comments


bottom of page